Mount Taranaki - Reisverslag uit Oakura, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu Mount Taranaki - Reisverslag uit Oakura, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu

Mount Taranaki

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Mike

28 December 2014 | Nieuw Zeeland, Oakura

Gisteren de berg beklommen. We hebben heel even de top kunnen zien, daarna lag die in de wolken. Bestemming was Dawson Falls op 900 m hoogte. Dat was met de auto bereikbaar dus moest er eerst gehiked worden. Bij een logde op 1100 m laat Mike zich overhalen om nog ff door te klimmen. Uiteindelijk gestopt net onder Fanthams Peak op 1600 m, waar nog wat sneeuw lag. Over de steile gravel naar beneden glijden was best heftig. 's Avonds een bonfire op het strand met marshmallows. Vrienden van H en N er bij met alle kids, biertje, mooie zonsondergang. Weer een prima dag!

• 29 December 2014 - 21:05

P.van Lankveld:

Via Adrienne vernam ik dat wij ook een berichtje terug konden sturen. Ik had jullie berichtjes nooit verder bekeken dan de foto's, maar verder naar beneden stond de mogelijkheid om ons mailtje te versturen.

Met veel interesse volgen we jullie activiteiten en belevenissen. Vooral de wandelingen met/in de prachtige omgeving is het op afstand beleven meer dan waard. Je zou gaan verhuizen naar die omgeving, maar ja ....

In Gestel is het tot heden vrij rustig, alleen zijn de weers omstandigheden aardig veranderd door en fikse sneeuwdag afgelopen zaterdag. Ongeveer 15 cm is er gevallen. Met name bij ons geeft dat nogal wat probleempjes. In onze straten komen te weinig auto's om de troep weer vlug weg te krijgen. Gisteren wilde mijn vrouwtje met de auto naar de Beemden rijden; zij kwam direct vast te zitten in de sneewresten en moest hulp in roepen van een aantal buren om weg te komen. Ik was weg, naar de sporthal voor het volgen van hockey wedstrijden van Joep en Pien. Ze heeft het overleefd.

De kerstdagen zijn gelukkig weer voorbij. Overigens zijn ze goed verlopen met veel eten en zoals gebruikelijk op die dagen veel voor de tv hangen. Gezellig was het wel.

We wensen jullie met Huub, Nienke en de kinderen een mooie oude jaaars wisseling toe. Uiteraard ook een zeer prettig vervolg van de vakantie. Geniet ervan in volle teugen, het is verdiend na de drukte van de af gelopen maanden.

Groetjes van Ma en mij.