Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Mike

05 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanmorgen op tijd vertrokken uit National Park naar Orakei Korako. (De meeste namen hier zijn niet te onthouden of uit te spreken.) Een dramatisch vulkanisch landschap. Volgens de boekjes het grootste en meest actieve vulkaangebied ter wereld. Toch weer een rondje van ruim een uur lopen. Geen probleem voor ons, we hebben allebei geen spierpijn na gisteren! Daarna door naar Rotorua. Eerst at folders gehaald bij I-site, dan naar ons motel. De eigenaar blijkt ook een enorme informatiebron te zijn. Bedoeling was om verder een rustdag te houden, maar over laten halen om naar Mitai Maori village te gaan voor een show en diner. Super-toeristisch maar leuk om eens mee te maken. 300 man publiek uit 25 landen, aan tafel raakten we snel aan de praat. Als laatste onderdeel leidde de gids ons door hun dorp in het donker om glimwormen te bekijken. De rest van de cultuur was interessanter, Emma en Carlijn hebben ons al vaker de Haka laten zien, een soort volkslied van de Maori. We hebben nu de lange versie gehad! Emma en Carlijn, we hebben die op video dus jullie moeten nog even in training.

• 05 Januari 2015 - 21:05

Marieke:

Super leuk! Wat doen jullie veel!
    Klinkt alsof jullie ontzettend genieten, goed zo.
    Groet uit Zwolle!
    Marieke