Taupo en Tongariro National Park - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu Taupo en Tongariro National Park - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu

Taupo en Tongariro National Park

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Mike

03 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, National Park

Om 9 h uit Napier vertrokken naar Taupo. Mooie rit door bergachtig gebied. We schrokken van het super toeristische Taupo. Snel de Huka Falls bekeken. Daarna genoten van Craters of the Moon. Hete stoom uit de grond en borrelende modderpoelen. De geothermische activiteit neemt hier nog steeds toe. Bijzonder, dat zie je niet bij ons in de buurt. In de verte is de besneeuwde top van Mt. Ngauruhoe te zien, waar we later naar toe rijden, na een lekkere lunch in Taupo. Mooie rit langs het meer en dan de bergen in. Ingecheckt in onze lodge en nog voldoende tijd over om naar Whakapapa te rijden, een skigebied in de buurt. Alleen maar stenen en rotsen, heel anders dan onze Alpen met die groene weides. Dineren op het station, al rijden hier geen treinen denken we. 'S Avonds gekletst met mensen uit Sint Oedenrode, die vandaag de Hike gedaan hebben met hun dochter die in Wellington woont. Toevallig werkt ma op het doveninstituut in Gestel! Slechts 10000 stappen vandaag. Dat zullen er morgen heel wat meer worden.

• 03 Januari 2015 - 10:30

Adrienne:

wat ziet dat er allemaal fantastisch uit, om jaloers op te worden. Hier alles weer zijn gangetje na de feestdagen. nu dus gewoon een hockeyweekend. af en toe ook ene rustdag nemen voordat je dodelijk vermoeid van vakantie terug komt. xx