Rotorua dag 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu Rotorua dag 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu

Rotorua dag 2

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Mike

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Uitgeslapen vanmorgen en ontbeten in de Picnic Bar. Best leuk uit ontbijten. Met een wandeling door het thermaal park terug met volle maag. De zwavellucht hier is niet Mariettes ding. Veel huizen hebben een stoomgeiser in de tuin. Ziet er raar uit en ruikt niet fris! De stoom komt hier bij het motel zelfs uit de putten in de stoeprand.
Het Te Puia park stond vandaag op het programma. Opnieuw veel Maori cultuur en de grootste geiser van het zuidelijk halfrond. Impressive, ongeveer 20 keer per dag spuit die geiser heet water gedurende een half uur tot zo'n 30 meter hoog. Er was ook een kiwihuis, maar hier geen kiwi's gezien. Gelukkig hadden wij dit nationale symbool al in Napier gezien. Deze niet vliegende vogel is vrij zeldzaam door de invloed van de Europeanen, die landdieren hebben ingevoerd in NZ.
Het was erg warm vandaag. Daarom nog een boswandeling gemaakt in het Redwood bos, nr. 1 op Tripadvisor in Rotorua. Wij hadden eerder al grote bomen gezien in Taranaki dus waren niet zo onder de indruk. Wel lekker in de schaduw.
Gedineerd bij een Italiaan op Eat Street, waar je echt alleen maar restaurants hebt. Lekkere pasta en Trinity Hills Sauvignon Blanc die we in Hawkes Bay bij de wijnproeverij hebben geproefd. De ober vond deze wijn veel te droog, maar wij niet!
Op de terugweg liepen we toevallig langs een lokale Maori gemeenschap. Dus niet alleen een toeristische attractie hier maar ook real life. We snappen nu ook waarom we de plaatsnamen hier niet kunnen onthouden: de Maori gebruiken maar 14 letters en daarmee lijkt alles op elkaar.

• 06 Januari 2015 - 11:11

Jacquelien:

Wat een mooie dingen maken jullie mee! Jullie misschien niet meer zo onder de indruk, maar wat een geweldig grote en dikke bomen. Geniet er lekker van.
    Groetjes vanuit een koud en winderig Zwolle

• 07 Januari 2015 - 08:41

Adrienne:

tje wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. maar goed dat je het regelamtig schrijft, je zou het anders bijna niet allemala meer exact kunnen benoemen. mooi fotoboek maken strkas. is wel veel werk hoor ik altijd. geniet nog van de laatste week en een veilige thuisreis.

Stan en Adrienne