White Island deel 1 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu White Island deel 1 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mariette en Mike Lankveld - WaarBenJij.nu

White Island deel 1

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Mike

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Vanmorgen om 7:15 h room service ontbijt want om 8:00 h moeten we ons melden voor de boot naar White Island. Het lijkt een prachtige zonnige dag te worden. Mooi plekje op het bovendek. Mariette wordt wat ongerust omdat de kapitein continu aan de telefoon zit. Opeens draait de boot met de kop in de wind, motoren uit en al het personeel rent naar boven. We krijgen te horen dat de zee te ruw is om ons op tijd op het eiland te krijgen. Beter bericht dan motorpech maar wel balen. De reis wordt afgeblazen. De terugreis is vrij ruw. Mariette krijgt voor de 2e keer deze reis een golf over haar heen. Ik ook, inclusief camera en telefoon. Beiden hebben het overleefd. Wij ook, en krijgen het voorstel om morgen opnieuw mee te gaan.
Rest van de dag opgevuld met een leuke track volgens de receptioniste. Stevig klimmen over de Cliffs van Whakatane naar Ohope Beach. Mooi maar snikheet. Nog even in zee gezwommen om af te koelen. Van boven leek de zee erg rustig! Zie foto's. De foto van White Island is van de boot genomen. Blijkt het er daar toch wat anders te zijn. Hopelijk morgen meer geluk. We bleken later op de middagboot gezet te zijn. We moeten echter op tijd in Coromandel zijn dus dat halen we niet. Even klagen helpt, we kunnen nu om 8:00 h mee.